zondag, oktober 23, 2011

Waar betaalt Holleeder zijn advocaten van

Waar betaalt Holleeder zijn advocaten van en wie betaalt de proceskosten zijn de enige vragen die mij bezig houden. De meest recente rechtszaak over zijn reputatieschade boeit mij niet. Ik zie het slechts als aandacht trekkerij. Deze krijgt hij al ruimschoots van een bonte stoet uit media land en de advocatuur.

Die aandacht wordt duur betaald. Stijn Franken en Dieuwke Levison-Arps komen zeker niet voor minder dan Euro 250 per uur opdraven. Je moet namelijk veel rekenen om als goed gezien te worden. Bij DWDD kwam dat goed zijn niet zo uit de verf. Eerst dacht ik dat Kelly aan tafel was geschoven. Daarna viel Stijn Franken door de mand door met zijn lichaamstaal de onzin van het proces te bevestigen. Duurkoop was voor Holleeder dus zeker geen goedkoop.

Toch leg ik mij neer bij het gegeven dat betaald wordt wat een gek er voor vraagt. De vrije markt gaat voor alles. De simpele vraag blijft waar het geld vandaan komt. Over een keurige baan of een betrouwbaar ondernemerschap heb ik nooit iets vernomen. Verder vrees ik het ergste rond de proceskosten voor de belastingbetaler. Deze moeten enorm zijn, zeker als de verloren tijd voor andere en meer belangrijke zaken in beschouwing wordt genomen.

Alles bij elkaar wordt meer en meer duidelijk dat de rechtsgang een aparte economie is geworden. De motor is het eindeloos procederen van oude studievriendjes tegen elkaar. Helaas draagt hun woordenspel niet bij aan het BNP van Nederland. Het wordt hoog tijd dat het systeem eens op de schop gaat. Een stop op de rechtenstudie.